Carolina Wiklund

Helgen

Publicerad 2015-09-27 21:02:46 i Allmänt,

Jaaa, vem är sämst på att plugga i hela sverige då? Ikväll går troligtvis det priset till mig. 
Helgen har varit lång och seg och det gör att jag har 0 motivation just nu. Jag försöker tänka på att jag tar de första sega stegen mot mina drömmar och mot min karriär och allt sånt där peppsnack bara mal runt i mitt huvud men det hjälper inte särskilt mycket just nu.
I fredags var det dags för sjukhusfesten på NH med temat superhjältar och superskurkar och jag var då the nightwatchman. Har man inte suttit som klistrad framför Robin Hood hela sin uppväxt som jag gjorde vet man troligtvis inte vem det är men det är alltså Marion som klär ut sig för att ingen ska känna igen henne och far ut och hjälper de fattiga på samma sätt som Robin Hood gör. Så efter en dag med plugg drog Elin och jag ner på stan och köpte mantlar och masker och gjorde oss redo för att åka in till Linköping. 
 
Förfesten började redan här hemma och sedan for vi vidare mot Elins klasskompisar som hade en förfest. Början av kvällen spenderades alltså med beerpong och drickspel med lärarstudenterna innan vi åkte in mot stan och kollektivet. 
 
Där gick tiden väldigt fort och efter bara några timmar gick jag och Elin och köpte nattkäk och satte oss på tåget hem. 
Sedan igår åkte Elin hemåt för att jobba och jag spenderade dagen med att tvätta, sova, plugga och börja titta på divergent. Skitkul alltså... känner mig typ som en gammal tant eller något. 
Helgen har fortsatt i samma spår idag då jag bara har städat, storhandlat, lagat mat, fortsatt plugga och tittat på serier.
Nåja nu ska jag skriva klart min IBU om prioriteringar i vården och sedan ta en dusch och gå och lägga mig. Jag längtar faktiskt t om efter skolan just nu, jag behöver verkligen få se lite andra människor. Världen blir så extremt liten när man bara ser lägenhetens 4 tomma väggar och bara hör tankarna som surrar innanför ens eget skallben. Haha jag håller ju på blir knäpp. Vi hörs imorgon bloggen, ciaao
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela