Carolina Wiklund

Åland

Publicerad 2015-09-18 20:58:49 i Allmänt,

Oj, det är verkligen ingen pigg Carro som sitter här vid datan och försöker få ihop ett någorlunda sammanhängande inlägg alltså, haha
Det har varit en såhäääääääär lång men ändå riktigt riktigt fin dag.
Klockan ringde redan vid 03.40 imorse och då var det bara att stiga upp och blanda ihop det starkaste kaffe jag kunde få ner och snabbt slänga i sig frukost, packa det sista och sätta sig på spårvagnen.
'
Först åkte jag och Elin ner till stockholm där vi skildes åt. Efter det väntade några timmar buss och båt innan jag äntligen var i land.
På båten försökte jag både se på serier och plugga men eftersom Viking har sitt älskade dansband som de så stolt skryter med t om på tv 4
även en fredagsmorgon så gick det inte jätte bra. 
 
Väl i land hämtade mamma upp mig och vi for och handlade fika och åt glass, det kändes faktiskt riktigt mysigt att vara hemma igen. Nu när ingen har sett mig på så länge är det helt okej att jag sprider ut mina grejer, jag blir bjuden på biff med bea till lunch och filé till middag och blir uppassad som om jag var riktigt vip haha. 
Jag var egentligen inte så sugen på att åka till Åland. Jag hade till och med lite ångest över det. Jag stortrivs verkligen i Sverige och jag känner mig så hemma där redan. Det är mitt place to be. Men då Elin skulle åka för skördedagarna tänkte jag att det kunde vara kul att hänga på. Det ska bli så jäkla skönt att äta riktig lagad mat i några dagar, sova i en riktig säng istället för på en luftmadrass och bara göra allt som jag är van vid, typ handla med euro, ha på mitt 3G och prata riktigt bred åländska utan att skämmas. Dessutom hann jag träffa Manda och prata med henne en stund, det var välbehövligt, henne har jag verkligen saknat. 
 



Har ändå varit rätt produktiv idag. Har fått en del plugg gjort och bokat in 2 lägenhetsvisningar nästa vecka. Så det känns toppen! Imorgon ska jag upp rätt tidigt för att jag och Manda ska hitta på något roligt så det är dags att sova nu!
Nattiiiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela