Carolina Wiklund

2015/10/09 12.05

Publicerad 2015-10-09 12:06:14 i Allmänt,

Tjena tjena
Här sitter jag alltså i mitt svinkalla rum i min nya stad och är lite rädd att det ska lägga sig ett lager is på kaffet alltså, tur som fan att jag har mina ikeatofflor hahaha
Nu ska jag då försöka sammanfatta den senaste veckan. Jag såg att senaste inlägget var från sjukhusfesten och det har hänt en hel del sedan dess. 
I skolan har vi haft vårt sista scenario i HEL 1, vilket känns tråkigt, jag kommer sakna gruppen så mycket, vårt gäng var bara bäst. Vi har hunnit ha 2 semenarium och sedan en massa massa förberedelse inför tentan som är på tisdag. Därmellan lyckades packa in alla mina grejer + 3 pers i Annas lilla bil och flytta mig och hela mitt liv till mitt nya studentrum här borta i Linköping. Det blev sedan en heldag på Ikea och Mediamarkt och när jag till slut kom hem hade jag fått med mig både en hel del inredning men även en ölkyl som kylskåp, hahah alltså story of my life, det var lagom kul att komma till sin korridor och bara "tjena tjena, ja jag kommer från Finland ja jag har en ölkyl på ryggen, vill du ha en bärs eller?" hahah
 
 
Med flytten kommer en hel del annat som måste fixas och jag är långt ifrån klar än. Dock har jag fixat ett litet kök här i ett hörn vilket är väldigt praktiskt eftersom vårt gemensamma kök ute i korridoren precis ska börja renoveras om några dagar. Jag tar därför pick och pack och flyttar in hos Lina den tiden, det kommer bli finfint att hänga med henne, käka godis och tentaplugga i några dagar, skriva tenta och sedan drar jag en snabb vända tillbaka till mitt lilla rum innan jag sätter mig på tåget mot Stockholm och Åland. Då ska jag hem och äntligen få klippa håret, alltså mitt hår är hemskt, det har blivit så långt och supertjockt, det är verkligen i vägen hela tiden. Och nej, mitt hår blir inte som på we<3it och tumblr fast det blir 3 meter långt och 15 meter tjockt och jätte ljust. Det ser ut som ogräs och det är i vägen hela tiden.
Efter det kommer släkten över på fika och jag får förhoppningsvis lite presenter hehe, följt av finmiddag och kvalitetstid med mamma och pappa innan jag drar på föris och sen då förhoppningsvis tar mig hela vägen till arken, hehe. 
Jag har även hunnit testa norrköpings uteliv en vända och det levde verkligen upp till mina förväntningar! 
Jag och Ela käkade middag, drack vin och sminkade oss i några timmar innan vi sedan drog hem till Moa som bjöd på ost och kex. Där var även Anna och Johanna och vi spelade ölspel och snackade livet i någon timme innan vi drog ut på krogen. Där var vi rätt länge och det slank ner en hel del tequila innan jag och Elin sedan gick bort till puls. Det var lite för mycket tequila och lite för gott vin men när jag äntligen kom hem sedan på lördagmorgonen med världens migrän så släpade Ela med mig ut på stan för att käka bakisburgare, det kan ha varit det godaste jag ätit alltså, haha.
 
 
Men nu ska jag verkligen ta tag i tentaplugget, att kugga första tentan vore något pin.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela